troianer,
troier,
der
;
aus
lat.
trōianus, trōius
›trojanisch‹
(
Georges, Neub.
2, 4832
).
›Einwohner der Stadt Troja, Trojaner‹.
Obd.; Historiographie und Trojaromane.

Belegblock:

Chron. Strassb. (
els.
,
A. 15. Jh.
):
Von disen Troyern ist sither menig künigrich und herschaft worden und ufgestanden.
Maaler (
Zürich
1561
):
Troianer (die) Troies, Troiani, Iliaci, Dardanidæ, Priamides.
Koppitz, Trojanerkr. (Hs. ˹
noschweiz.
,
15. Jh.
˺):
Was dissen ain wunne waz, | Das was da der ussren hass. | [...] | Er wurde der Troyer gumpel spill.
Fichtner, Füetrer. Trojanerkr.
340, 4
(
moobd.
,
1473
/
8
):
Ein stainmetz durch ain velssen | senfter geprochen hett mit pückel und hämern, | wann das er het der troyer schar durch trucket.
Ebd.
465, 4
:
Dy Troyer auff dem wale | behertten disen sig mit eeren gross.
Ebd.
469, 3
:
wolten sy auff den plan | morgens gen der maleye | die Troyer aber mit hertem streit bestan.
Roth, E. v. Wildenberg (
moobd.
,
v. 1493
):
do nu die Trojaner weit in der welt worden ausgeteilt.