anweigung,
die
;
zu den (wenigen)
ai
-Schreibungen vgl. .
– Nobd./oobd./schwäb.
1.
›Angriff, Übergriff auf etw./jn.‹;
vgl.  1.
Bedeutungsverwandte:
 5; vgl. ,  4.

Belegblock:

Völker, Antichrist
1131
(
wschwäb.
,
15. Jh.
):
bey des anticristes zeiten wirt der cristenhait anwegung mänigvaltig.
Herzog, Landsh. UB
213, 31
(
moobd.
,
1335
/
38
):
der selben stat ausvart vnd ein vart sol sicher, vrey vnd vridsam sein vor aller beswaͤr wnd anweigung, zwo meil vmb vnd vmb die stat.
2.
›Versuchung, Anfechtung (im religiösen Sinne); Einflüsterung (böser Mächte)‹;
vgl.  2.
In religiös motivierten Texten belegt.
Bedeutungsverwandte:
vgl.  1.

Belegblock:

Gille u. a., M. Beheim
71, 353
(
nobd.
,
2. H. 15. Jh.
):
stark ist die anweigunge | Aigner hach und volkomenheitt.
Ebd.
124b, 909
:
sunder daz wir da mite [kestigen] | Salen täten und dempfen | dy ungeordenten pegir | der anwaigung.
Ebd.
198, 103
:
das ist sein leib. wen das perurt, | den er dem teufel ein antwürt, | der in mit anweigung verfurt.
Buijssen, Dur. Rat.
54, 25
(
moobd.
,
1384
):
Wann er pitt daz er derloͤzzet werd von der anweygung und daz er derleucht werd mit den gnaden.
Hohmann, H. v. Langenstein. Untersch.
93, 15
(
moobd.
,
1. H. 15. Jh.
):
vns ist genug die inlassung vnd anweygung von den poͤsen engeln in vnserew hertz.
Steer, Schol. Gnadenl.
2, 130
(
moobd.
,
15. Jh.
):
Das zaichen der sterk stet auch jn drein dingen: Zum ersten das der mensch sterk hab als der tod jn widerwertigkeit; zum andern so der mensch der anbeigung nit abkomen mag.
Reithmeier, B. v. Chiemsee (
München
1528
):
ist er [adam] doch nachmals dauon gefallen aws raytzung sein selbs vnd aus dewfels anweygung.
Gille u. a., a. a. O.
82, 655
;
200, 161
;
Jaspers, St. v. Landskron
206, 36
;
Buijssen, Dur. Rat.
294, 18
;
Hohmann, a. a. O.
69, 7
;
73, 12
.
3.
›Anstiftung; bewegende Kraft, Antrieb‹;
vgl.  3.
Bedeutungsverwandte:
vgl.  1,  2, .

Belegblock:

Drescher, Hartlieb. Caes. (
moobd.
,
1456
/
67
):
Clemencia, die selb hett durch anweigung des tewfels ir rainikait verlorn.
Hohmann, H. v. Langenstein. Untersch.
65, 15
(
moobd.
,
1. H. 15. Jh.
):
nach dem merck auch in andern dingen oder anweygungen.